Returer, byten och reklamationer

 

 

Returer, byten och reklamationer

Ändringar av order
Vi vill att du ska få ditt paket så snabbt som möjligt, så vi packar dina varor kort efter att din beställning har kommit in till oss. Vi har därför inte möjlighet att ändra i din order. Vill du lägga till en produkt eller ändra storlek var vänlig lägg en ny beställning.


Ångerrätt, returrätt, bytesrätt och öppet köp
Du har rätt till 14 dagars ångerrätt enligt lag, men på Hollywood har du alltid 30 dagars full ångerrätt och returrätt (byte eller pengarna tillbaka)! När du byter kan du göra det till en vara som kostar lika mycket eller mindre än den returnerade produkten. Observera att det räcker med att du meddelar oss att du vill utnyttja din ångerrätt inom 30 dagar från det att du mottagit varan. Ångerrätt, bytesrätt och öppet köp gäller inte vid köp av underkläder eller badkläder, pga. att det är varor som med bruten försegling inte lämpligen kan återlämnas på grund av hälso- eller hygienskäl.


Vi har fria byten och returer, vilket innebär att du inte behöver betala för frakt vid nyttjande av ångerrätt, returrätt eller bytesrätt! Fraktsedel för retur medföljer i det ursprungliga paketet.

Notera att om produktens kvalitet har påverkats till följd av att du som kund har hanterat den mer än vad som är nödvändigt för att undersöka dess egenskaper eller funktioner, kommer avdrag på återbetalningen motsvarande varans värdeminskning att göras. Vid retur av skor, vänligen använd kartongen vi skickade skorna i. Inga etiketter eller liknande får sättas direkt på skokartongen vid en retur. Många av våra skor är att betrakta som "Limited Edition" och då är skokartongen en del av varan. Kepsar får inte skickas i kuvert utan måste skickas till oss i kartong då formen måste bibehållas, använd gärna kartongen vi skickade kepsen i.

Vi följer Konsumentverkets regler och riktlinjer för e-handel (mer info här).

Du kan byta till en vara med samma värde eller billigare. Är varan billigare återbetalas mellanskillnaden till samma betalsätt som när du gjorde ditt köp. Vid postförskott behöver vi ditt bankkonto. Ange då kontonummer, clearingnummer och bank på retursedeln. Vi har fria byten och returer. OBS! Om priset har förändrats på varan du avser att byta, så gäller priset du betalade vid beställningstillfället. Vi prismatchar ej och återbetalar inte ut någon mellanskillnad om produkten har förändrat pris. Har du frågor om din vara eller ditt köp, ring eller mejla oss så hjälper vi dig!

Returnera varor
Returformuläret ska alltid fyllas i och skickas tillsammans med varan/varorna som ska returneras eller bytas. Vid ett byte skickas den nya varan fraktfritt så fort returen är behandlad. Det är viktigt att du fyller i returformuläret korrekt, det är bättre att fylla i för mycket än för lite. Paketera in produkterna väl antingen med egen låda/påse eller använd samma som du fick produkterna i. Klistra på den bifogade returfraktsedeln på utsidan av paketet och lämna in det på ditt närmaste Posten- eller Schenker-ombud. Om du har några frågor kontakta oss gärna på tel: 08-7200797 eller via mail till: [email protected]. Det är viktigt att ange ordernumret i mejlet. Vi har fria byten och returer, vilket innebär att du inte behöver betala för frakt vid nyttjande av ångerrätt, returrätt eller bytesrätt!

Returformulär för nedladdning:

 


Retur med Posten:
Besök ditt lokala Posten-ombud, skicka varan till:
Hollywood
BOX 1251
164 29 KISTA

Retur med Schenker:
Besök ett Schenker-ombud och använd tjänsten "Kundretur", även kallad "70 kronan". För att du ska kunna spåra ditt paket måste du spara kvittensdelen som du får hos ombudet. Om du inte gör det finns det ingen spårning av din retur. Skicka varan till:
Hollywood
Vandagatan 3
164 74 KISTA

Skriv ordernumret på utsidan av ditt returpaket då det kan påskynda returhanteringen. Returnerade varor ska vara oanvända och i nyskick, detta gäller även för förpackningar. Vid all kommunikation avseende byten/returer/förfrågningar, skriv ditt ordernummer som meddelandeämne i mejlet till oss. Vi skickar ut ett mejl så fort vi har mottagit din retur. Gäller det byte så skickas den nya varan när returen mottagits, inte innan dess. Gäller det retur så sker återbetalning/uppdatering av faktura 1-5 vardagar efter att du mottagit returbekräftelsen via mejl. Observera att vid hög belastning kan returhanteringen ta upp mot 14 dagar, detta gäller både byte av vara samt återbetalning.


Retur med Jetpak eller Best:
Om du väljer att utföra ett byte, eller en retur, när du använt dig av Jetpak eller Best som leveransmetod så ingår ingen returetikett då paketet körts med bud hem till dig. I dessa fall står du själv för returfrakten både vid byten och vid returer.

Skriv ordernumret på utsidan av ditt returpaket då det kan påskynda returhanteringen. Returnerade varor ska vara oanvända och i nyskick, detta gäller även för förpackningar. Vid all kommunikation avseende byten/returer/förfrågningar, skriv ditt ordernummer som meddelandeämne i mejlet till oss. Vi skickar ut ett mejl så fort vi har mottagit din retur. Gäller det byte så skickas den nya varan när returen mottagits, inte innan dess. Gäller det retur så sker återbetalning/uppdatering av faktura 1-5 vardagar efter att du mottagit returbekräftelsen via mejl. Observera att vid hög belastning kan returhanteringen ta upp mot 14 dagar, detta gäller både byte av vara samt återbetalning.


Reklamation
Reklamationer måste meddelas via e-post eller via telefon på 08-72 00 797 innan retur. Retur får inte ske förrän överenskommelse med Hollywood har skett. I vissa fall kan ett foto räcka, vilket innebär att vi vill ha en korrespondens innan garantiärendet sätter igång. Vi följer Konsumentköplagen och vill du läsa mer om vilka regler som gäller, besök www.konsumentverket.se. Vi kommer följa Allmänna reklamationsnämndens rekommendationer vid eventuell tvist.


Återbetalning
Om du har returnerat hela din order kommer vi att återbetala dig beroende på vad du betalat med. Vi har fria byten och returer, vilket innebär att du inte behöver betala för returfrakten!

Kreditkortsköp och Paypal:
Om du returnerar en order eller delar av en order som du inhandlat via kreditkort eller Paypal behöver du inte skicka med något kontonummer då återbetalningen sker till samma konto som användes vid köpet.

Postförskottsköp:
Återbetalning görs till ditt bankkonto och vi behöver således dina kontouppgifter. Skicka alltid med ditt kontonummer även om du endast skickat tillbaka en vara för ett byte då den vara som du vill byta till kan vara slutsåld.

Fakturaköp:
Har du valt att betala via Klarna Faktura eller Klarna Konto justerar vi orderbeloppet samt mejlar ut en uppdaterad faktura med det nya beloppet. Vid redan betald faktura kommer vi göra en återbetalning till Klarna som i sin tur gör en återbetalning till er. Kontakta Klarna för mer frågor: 08-120 120 10.

Ej uthämtade paket:
Du har 14 dagar på dig att hämta ut ditt paket på utlämningsstället. Om du inte hämtar ut paketet inom den tiden returneras det till oss. För ej uthämtade paket drar vi av 300kr för frakt och administrativa avgifter på summan som du skall få tillbaka.